Tento e-shop využívá cookies

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?

Cookies nastavení

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat nastavení cookies níže.

informace

informace

JAK ZAREGISTROVAT NÁHRADNÍ PLNĚNÍ?

Registrace je na ADRESE https://www.mpsv.cz/web/cz/-/evidence-nahradniho-plneni, dále je nutné do údajů vaší firmy zadat kontaktní e-mail, na který budou chodit potvrzení o nahraných fakturách v režimu náhradního plnění.

Registrace na portálu je NUTNÁ včetně doplnění kontaktního e-mailu z důvodu, že jestliže nebude vaše firma zaregistrována, NENÍ MOŽNO dodavatelem nahrát fakturu v režimu náhradního plnění a vám nebude uznána!!

Příručka k této aplikaci je na konci stránky ↓ (náhradní plnění důležité informace, soubor PDF s názvem: Evidence náhradního plnění - nový portál od 102019)

 

TÝKÁ SE VÁS NÁHRADNÍ PLNĚNÍ?

O náhradním plnění jistě slyšíte ze všech stran.

Mělo by vás ale zajímat nebo ne?

- Zaměstnáváte více jak 25 osob? (včetně matek na mateřské, ale bez osob na ŽL)
- Nezaměstnáváte osoby se zdravotním postižením?
- Nechcete odvádět peníze do státního rozpočtu?

Nabízíme vám možnost odebírat od nás kompletní sortiment pro Vaši kancelář (xerografické papíry, kancelářské produkty, občerstvení, hygienu, kancelářskou techniku, tonery a cartridge, židle, nábytek aj.). Náhradní plnění zajišťujeme přes společnosti, kterým pomáháme i s částečným pracovním vytížením jejich zdravotně postižených zaměstnanců.

Náhradní plnění je jeden ze tří způsobů jak dodržet zákonem určené zaměstnávání osob se zdravotním postižením (OZP) v povinném podílu 4 % k celkovému počtu zaměstnanců. Novelizovaný zákon o zaměstnanosti platí pro všechny firmy a zaměstnavatele s více než 25 zaměstnanci, a to i pro instituce, které jsou organizační složkou státu.

 

V PŘÍPADĚ, ŽE ZAMĚSTNÁVÁTE VÍCE JAK 25 ZAMĚSTNANCŮ, JE VAŠÍ POVINNOSTÍ JEDNA ZE TŘÍ NÍŽE UVEDENÝCH VARIANT:
1. ZAMĚSTNAT OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM

v poměru min. 4 % k celkovému počtu zaměstnanců

2. ODEBRAT VÝROBKY ČI SLUŽBY tzn. CHRÁNĚNÝCH DÍLEN = NÁHRADNÍ PLNĚNÍ

od zaměstnavatelů s více než 50 % zaměstnanci se zdravotním postižením

3. ODVÉST DO STÁTNÍHO ROZPOČTU ‚‚INVALIDNÍ DAŇ‘‘

pro rok 2025 je stanoven koeficient násobku průměrné mzdy pro výpočet daně takto:

a) koeficient 1, pokud zaměstnavatel zaměstnává alespoň 3 % osob se zdravotním postižením
b) koeficient 2, pokud zaměstnavatel zaměstnává alespoň 1 % osob se zdravotním postižením
c) koeficient 3,5, pokud zaměstnavatel zaměstnává méně než 1 % osob se zdravotním postižením

Informace budou vždy poskytovány na základě aktuálního znění zákona O zaměstnanosti.

 

POZOR! 1.1.2025 došlo k přijetí novely zákona O zaměstnanosti  č. 435/2004 a hlavně s přijetím zákona o integračním sociálním podniku  (Akt č. 469 / 2024 Sb.  Z 18.12.2024, vydáno se Sbírce 27.12.2024) došlo k zásadnímu omezení kapacit tzv, náhradního plnění na chráněném trhu práce. Kapacita poskytování klesla na polovinu a z toho důvodu došlo i ke zhoršení podmínek od poskytovatelů NP.
 
Pokud máte o náhradní plnění zájem, kontaktujte nás na e-mail: prodej@pas.cz a společně domluvíme podmínky.

 

 

Náhradní plnění - důležité formuláře